FRAKT OCH RETURER

VI FÖRSTÅR ATT DU VILL HA DIN CHOKLAD SNABBT SOM ATTAN, HÄR ÄR ALLT DU BEHÖVER VETA!

Vi gör alltid vårt bästa med att försöka tillhandahålla väldigt bra service och snabba leveranser. Vi använder oss av DHL för bästa service.

DHL OMBUD

Paketet skickas till ditt närmsta utlämningsställe (vanligtvis en matbutik, spelbod,  eller liknande). Du blir sedan aviserad via SMS och/eller e-mail var paketet ligger och hur du hämtar ut det. Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 7-14dagar. Glöm inte att ditt paket är personligt och du måste därför legitimera dig för att hämta ut ditt paket.

Ditt paket skickas per automatik till ditt närmsta DHL utlämningsställe. Önskar du få din leverans till ett särskilt utlämningsställe eller undrar vilket ditt närmsta utlämningsställe är, var vänlig kontakta oss. Vi har ingen möjlighet att ändra och/eller flytta paket efter de har blivit skickade utan måste få information om detta önskemål innan eller direkt i samband med att du gör din beställning, invänta alltid vår bekräftelse på att vi mottagit ditt önskemål.

Vi har en fast fraktavgift på endast 49 inkl. moms om beställningen är under 500 kr. Över 500 kr är det fraktfritt

LEVERANSTID

Leveranstiden för produkter som finns i lager är mellan 1 och 3 arbetsdagar. Vi skickar inte på fredagar eller dag före helgdag då vi vill undvika att våra produkter ligger på en terminal över helgen. På produkter som tillverkas vid beställning är leveranstiden upp till två veckor. Kontakta oss om det är brådskande så försöker vi lösa det. 

RETURER

Om du inte är nöjd med dina produkter så kontakta oss på kundtjanst@gansvikschoklad.se så ska vi göra allt för att lösa det. Vi följer konsumentköplagen och ARNs beslut. 

Observera! Ångerrätten (Öppet köp) gäller ej företagskunder eller på produkter som är tillverkade på beställning enligt önskemål.

Finns det synliga skador på paketet måste du anmäla detta till transportören när du tar emot godset. Kontakta därefter oss via mail eller telefon. 

PRISER

Alla våra priser på hemsidan är angivna i Svenska kronor och inklusive svensk moms (12 eller 25%). (Om du är inloggad som företagskund visas priserna exkl. moms.)

Pris för frakt tillkommer på alla beställningar under 500 kr.

Alla beställningar på hemsidan måste göras av personer över 18 år eller med målsmans tillstånd.

BETALNING

Vi har ett samarbete med Klarna som innebär att all betalning kan göras med antingen de vanligaste betalningskorten, Swish, en banköverföring eller mot faktura. Fakturan går att få mot 30 dagar eller med avbetalning. 

NYHETSBREV

I samband med din beställning eller på vår hemsida kan du välja att prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Detta görs enbart av Gånsviks Choklad AB genom samarbete med ett tredjepartsprogram för producering av nyhetsbrev.

Vill du inte ha nyhetsbrev från oss finns en länk i varje nyhetsbrev där du kan avregistrera dig.

KLARNA CHECKOUT

I samarbete med Klarna erbjuder vi betalning med Klarna Checkout. Klarna Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet. Kort- och bankbetalning sker smidigt utan att du behöver lämna sidan. 

Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet.

För att kunna välja faktura eller delbetalning måste du ange din folkbokföringsadress som leveransadress och du ska ha fyllt 18 år vid beställningstillfället.

En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.

Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

På https://www.klarna.se/ kan du se alla dina obetalda fakturor från Klarna.

Har du faktura eller betalningsfrågor vänligen kontakta Walley på tel: 08-120 120 10

För att se fullständiga villkor för Klarnas Checkout se Klarna.se

DISTANSAVTALSLAGEN

När du köper en vara eller en tjänst på distans eller vid hemförsäljning har du enligt lagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar, när du handlar inom Sverige.

Observera! Ångerrätten (Öppet köp) gäller ej företagskunder eller på produkter som är tillverkade på beställning enligt önskemål.

KONTO

I samband med ditt köp hos oss skapas ett konto som är knutet till din epost. Du får ett lösenord skickat till din epost när köpet är genomfört.

När du loggar in på ditt konto kan du enkelt följa din köphistorik hos oss.

Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till någon.

REKLAMATION

Har du mottagit fel produkt? Fått en transportskadad eller defekt vara? Vi beklagar verkligen detta! Kontakta vår kundtjänst omgående, kundtjanst@gansvikschoklad.se eller via telefon 0611-35 43 60 så hjälper vi dig ställa allt tillrätta! 

GARANTI

Vi lämnar garanti enligt konsumentköplagen. För mer info gå in på www.konsumentverket.se

Våra produkter är färskvaror. Hållbarheten framgår på förpackningen och/eller följesedeln. Är du inte nöjd med produkten så kontakta oss snarast så ska vi ordna till det. 

FORCE MAJEURE

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Gånsviks Choklads´s kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att gansvikschoklad.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.